Shipping

Na bevestiging door de bank van de aanvaarding van de betaling van de Koper, zal Hush Puppies België de bestelling uitvoeren voor zover de voorraad strekt.

De bestellingen worden geleverd op het leveringsadres dat door de Koper werd opgegeven bij zijn bestelling op de Site. De leveringen worden uitgevoerd door DPD, DHL, GLS of door de Belgische Post.

De leveringstermijnen kunnen variëren naargelang het tijdstip van de bestelling van de Koper en de bestemming van het pakje. Aangezien Hush Puppies België geen controle heeft over deze termijnen, kan de betaling van boetes of schadevergoedingen aan de Koper door Hush Puppies België niet op dergelijke gronden worden aanvaard. Omgekeerd heeft de Koper het recht om zijn/haar bestelling te annuleren volgens de voorwaarden bepaald in artikel 2-b van deze AV. Indien het ondanks alles onmogelijk blijkt de levering uit te voeren of indien u weigert de levering in ontvangst te nemen, wordt het pakje teruggestuurd naar Hush Puppies België. De bestelde producten zullen worden terugbetaald (door creditering van de debet-/creditkaart die bij de bestelling werd gebruikt) uiterlijk binnen vijfentwintig (25) dagen na terugzending van het pakje aan Hush Puppies België.

Indien het pakket beschadigd of open bij de Koper aankomt, moet de Koper de levering door de bezorger weigeren, waarbij hij moet wijzen op de vastgestelde schade en bij hem een klacht moet indienen voor de anomalie. Alle door de Koper aanvaarde leveringen van pakketten worden geacht vrij te zijn van gebreken die toe te schrijven zijn aan de levering.

België/Frankrijk: verzending is gratis

Europese Unie: Normale verzending is 5€ en expresverzending kost u 10€

Internationale verzending: Helaas dekken wij op dit moment geen leveringen buiten Europa.

Wij verzenden naar Europa en naar de rest van de wereld met Bpost, Colissimo of DHL. De aangegeven leveringstermijn voor de verschillende regio's is als volgt:

België : 1-2 werkdagen

Europa : 3-5 werkdagen


De levertijd is gebaseerd op de (1) verwerkingstijd van Hush Puppies België, de verzendservice (2), en wanneer Hush Puppies de geclearde betaling ontvangt (3). Het is mogelijk dat de aangegeven tijd hierboven kan variëren afhankelijk van deze elementen.

Douane- en invoerrechten worden geheven zodra het pakket het land van bestemming bereikt. Deze kosten moeten worden betaald door de ontvanger van het pakket.

Helaas hebben wij geen controle over deze kosten en kunnen wij u niet vertellen wat de kosten kunnen zijn, aangezien het douanebeleid en de invoerrechten van land tot land sterk verschillen. Het kan een goed idee zijn om contact op te nemen met uw plaatselijke douanekantoor voor de huidige kosten voordat u bestelt, zodat u niet wordt verrast door kosten die u niet had verwacht.

De klant moet de volledige aansprakelijkheid op zich nemen voor alle pakketten die naar ons worden teruggestuurd als gevolg van onbetaalde douanekosten. Portokosten, kosten voor retourzending, douanekosten en behandelingskosten zullen allemaal worden afgetrokken van een eventueel verschuldigde terugbetaling.

Douane-inklaring, indien van toepassing (buiten de EU), wordt uitgevoerd door DHL / DPD / GLS vóór de fysieke aankomst van de goederen.

Zodra uw bestelling is verpakt, sturen wij u een verzendbevestiging per e-mail met de leveringsinformatie. Onze leveringspartner zal je verwittigen (via e-mail of sms) om je te helpen je bestelling te volgen. Afhankelijk van wanneer en waar je besteld hebt, kan de tracking informatie vertraagd zijn.

Wij gebruiken Bpost om al onze Belgische bestellingen te verzenden.

Afhankelijk van waar u zich bevindt en het type verzendmethode dat u kiest, gebruiken wij nationale post, DPD of DHL.

Wij behouden ons het recht voor om discretie te gebruiken in omstandigheden waar het zinvoller is om een alternatieve verzendmethode te gebruiken.

DPD/DHL/Bpost zal u een e-mail sturen op de dag van de levering. Als u niet beschikbaar bent om voor het pakket te tekenen, kunt u, afhankelijk van uw locatie, kiezen uit een aantal opties, waaronder ophalen bij het depot, op een veilige plaats achterlaten, afleveren bij een buur. Als zij proberen het pakket af te leveren en u bent niet beschikbaar, laten zij een kaartje achter met informatie over hoe te handelen met betrekking tot herlevering of afhaling. Zij zullen gewoonlijk tot 3 keer opnieuw proberen te leveren alvorens uw pakket naar ons terug te sturen.

U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de verzending zodra uw bestelling is verzonden. Deze e-mail bevat ook uw traceergegevens.

Indien wij uw pakket niet kunnen leveren volgens de door u gekozen leveringsoptie, wordt het automatisch teruggestuurd naar Hush Puppies België. Wij nemen dan contact met je op om een nieuwe levering te organiseren.

Je kunt ook altijd contact opnemen met ons support team via hello@hushpuppies.be als je nog andere vragen hebt.

Geeft u terug.

Als u niet helemaal tevreden bent met de goederen die u hebt ontvangen, kunt u deze binnen 100 dagen na ontvangst aan ons retourneren, mits ze in oorspronkelijke, verkoopbare staat verkeren.

Eenmaal geretourneerd hebt u recht op restitutie, waarbij de kosten van de originele verzendkosten niet zijn inbegrepen. Wij kunnen geen artikelen terugbetalen of omruilen die gedragen of gewassen lijken te zijn, of die niet in originele staat verkeren.

GRATIS retourneren

Wij bieden GRATIS retourneren aan vanuit België & Frankrijk met het bijgeleverde label in uw pakket. Als u het label mist of andere problemen ondervindt, neem dan contact op met onze klantenservice om verder te gaan met de retourzending.

Zorg ervoor dat u een ingevuld retourformulier bij uw bestelling voegt. Zorg ervoor dat uw retourpakket goed verpakt is en voldoet aan alle voorwaarden die hieronder staan vermeld. Pakketten die via Bpost naar ons worden teruggestuurd, kunnen tot 5 werkdagen in beslag nemen, dus wees geduldig.

Wereldwijde retours

Retours van buiten België & Frankrijk zijn op uw eigen kosten. Neem contact op met onze klantenservice als u vragen hebt.

Zorg ervoor dat u een ingevuld retourformulier bij uw bestelling voegt. Zorg ervoor dat uw retourzending goed verpakt is en voldoet aan alle voorwaarden die onderaan deze pagina staan vermeld.

Retourvoorwaarden en richtlijnen

- Alle geretourneerde artikelen moeten ongedragen en ongewassen zijn, en voorzien van de originele labels en/of verpakking indien van toepassing.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor de retourverzendkosten van de artikelen.
- Alle artikelen moeten in originele, verkoopbare staat verkeren.
- Zorg ervoor dat alle geretourneerde artikelen goed verpakt zijn, zodat ze niet beschadigd raken in de post.
- Zorg ervoor dat alle retourpakketten worden verzonden met een traceerbare, verzekerde service. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor artikelen die beschadigd of verloren zijn gegaan tijdens het retourtransport.
- Indien u een artikel retourneert van buiten België of Frankrijk, gelieve het pakket duidelijk te merken met 'RETURNED GOODS', om eventuele douanekosten te vermijden.
- Hush Puppies België is NIET verantwoordelijk voor eventuele douanekosten voor retourzendingen.
- Gelieve ervoor te zorgen dat het retourformulier bij uw goederen is gevoegd, geen formulier kan ertoe leiden dat uw retourzending niet wordt verwerkt.
- Gelieve onze Algemene Voorwaarden te raadplegen voor verdere informatie over retourzendingen.

Verpak uw artikelen in de originele plastic zak en doos (we proberen afval tot een minimum te beperken). Een retourformulier is bij uw pakket gevoegd. Zo niet, neem dan contact op met ons Support team

Om ervoor te zorgen dat het pakket veilig bij ons aankomt, raden wij u aan om een vooraf betaald verzendlabel te gebruiken dat in de originele verpakking zit. Bevestig het etiket aan het retourpakket.

De verantwoordelijkheid voor de retourzendingen ligt bij u totdat het pakket ons bereikt. Vergeet niet een bewijs van verzending te vragen wanneer u het pakket aflevert bij het koeriersbedrijf (DPD, BPost of GLS).

Wij doen er alles aan om de terugbetaling zo snel mogelijk te laten verlopen. De vertraging van de terugbetaling hangt echter af van de betalingsmethode die u hebt gebruikt.

Manexco

Avenue dThomas Edison 111

1402 Thines .

We streven ernaar retourzendingen binnen 7-10 werkdagen na ontvangst te verwerken. Zolang de geretourneerde artikelen voldoen aan onze criteria voor terugbetaling, zal uw terugbetaling 2-4 dagen nadat uw retourzending is verwerkt bij u zijn, afhankelijk van uw kaartuitgever.

Payments

Gebruik dit gedeelte voor beschrijvende tekst die u nodig hebt om uw pagina's op te vullen of om inleidende kopjes tussen andere blokken toe te voegen.

Om de veiligheid van uw bankgegevens te waarborgen, werken wij samen met partners die wij vertrouwen (Stripe of PayPal). Dit betekent dat uw kaartgegevens met een zeer hoog veiligheidsniveau worden verwerkt. Om kaartaankopen bij ons zo veilig mogelijk te maken, wordt alle informatie gecodeerd verzonden met SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat de informatie via een beveiligde verbinding wordt doorgegeven en dat uw kaartgegevens niet door externe partijen kunnen worden gelezen.

Wij accepteren betalingen in de volgende valuta's, afhankelijk van uw verzendbestemming:

€EUR

Voor sommige landen tonen wij een geschatte omrekening van deze valuta's naar de lokale valuta's. Lokale valuta's worden alleen voor displaydoeleinden weergegeven en worden berekend op basis van wisselkoersen die dagelijks worden bijgewerkt.

Let op: sommige banken kunnen u kosten in rekening brengen voor internationale transacties.

U kunt een van de onderstaande kaarten gebruiken om uw bestelling te betalen:

- Bancontact
- Ideal
- Maestro
- MasterCard
- Visa
- American Express
- PayPal
- Apple Pay

Productonderhoud

Wij zorgen voor u, zorg goed voor uw schoenen. Regelmatig schoonmaken geeft uw schoenen een langere levensduur, dus vergeet niet om modder, stof en vuil af te vegen na het dragen van uw schoenen. Bij suède kunt u droog vuil verwijderen met een speciaal suède rubber dat het oppervlak zachtjes afborstelt.

Gebruik schoenspanners nadat u de schoenen hebt gedragen en wanneer u ze opbergt. Zo behouden ze hun vorm en drogen ze ook uit. Zorg ervoor dat de schoenspanners de juiste maat hebben en gebruik een schoenlepel wanneer u de schoenen aantrekt, zodat de achterkant niet wordt platgedrukt.

Natte schoenen moeten langzaam worden gedroogd in een natuurlijke, warme omgeving. Vermijd hitte (geen haardrogers, ventilatorkachels of radiatoren), want dat droogt het leer uit en verzwakt het, waardoor het kan gaan barsten. Vul ze gewoon op met krantenpapier om het vocht eruit te helpen trekken. Voordat de schoenen volledig gedroogd zijn, kunt u er schoenspanners in doen om ervoor te zorgen dat ze hun juiste vorm terugkrijgen. Vergeet niet ze te behandelen met schoensmeer of spray (afhankelijk van het soort leer of suède) zodra ze droog zijn.

Sommige van onze schoenen hebben leren zolen. Wees er zuinig op en laat uw plaatselijke schoenmaker er een rubberen zool in aanbrengen als u van plan bent ze als dagelijkse schoenen te gebruiken in een koud, regenachtig of besneeuwd klimaat. Het is ook een goed idee om af en toe de hielen op slijtage te controleren en ze zo nodig te laten vervangen.

Nieuwe leren of suède schoenen moeten voor gebruik behandeld worden zodat ze beter beschermd zijn tegen vuil en regenachtige dagen. Glad en glanzend leer moet worden behandeld met poetsmiddel, terwijl een waterafstotende spray de beste keuze is voor suède en dof leer.